klick-o-trick

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av angelica - 11 maj 2011 11:28

Som ni säkert lagt märke till har jag ett tag varit så gott som spårlöst försvunnen här på min blogg. Detta beror på många orsaker men nu ska jag försöka ta mig i kragen och bättre mig med inläggen igen.

Lite korta uppdateringar från tiden som gått obemärkt förbi då..


Wilse har flyttat hem till min far i Horn för en period. Han behöver röra på sig mycket just nu och efetrsom jag är sjuk och han har problem med sin miljöanpassning så är det svårt för mig att ge han det han behöver rent fysiskt. Hos min far trivs han bra och badar i bäcken, springer på fälten och hälsar på kossorna i ladugården varje dag. :)


Vi har fått tillskott i familjen av en liten svart mellanpudelkille som nu är sex månader gammal. Han kommer från kennel Team Modicken utanför trollhättan och är en fantastisk liten krabat. Han är fruktansvärt miljösäker och har en enastående mentalitet. Vi har fokuserat mest på miljöträning, passivitet, belöningsutveckling och lite sånt nu sen han kom hem för dryga månaden sen. Han är inte nära klickerklok riktigt än men vi kämpar på med inlärningsprocesser och grundövningar. Det är en riktig utmaning att jobba med en sådan annorlunda typ av ras när man är van vid att behöva dämpa istället för att "lyfta upp" men det är roligt och lärorikt. :) Han har börjat sin könsmogdnad och det märks mycket väl i många situationer att hormonerna rusar.. hihi.. <3

Ni får ursäkta att jag ser ut som om jag har skitit ner mig eller något på filmen men jag åkte på ett jäkla ryggskott som var i slutfasen när detta spelades in.. hihi.. Lägg märke till gentlamannen Tricz som ska hjälpa matte att flytta tunneln i filmen.. "Matte! Jag fixar det här, du har ju ont i ryggen..." <3 Aww.. Underbara buspudel.. :)


Vad mer har hänt då förutom tråkiga saker som jag helst inte pratar om (sjukdom och kroppsliga bekymmer)..

Jo, kurserna har startat igen.. Jag och Tricz går "brevid" på en valpkurs nu.. Vi sköter oss mest själva men jag tycker det är viktigt att lära sig tidigt att jobba i grupp med störningar i klubbmiljö.


Min agility fortsättningskurs har startat och det är som vanligt väldigt roligt. Klubben och kurserna är det som får mig att känna att jag får en paus ibland. När jag är där så känner jag min inte som "sjuka ia" även när jag har riktigt ont. Där syns jag för att jag kan det jag sysslar med och jag känner mig som "vanliga ia" för en gångs skull.

I morgon är det kursstart för nybörjarkursen i agilityn. Ska även det bli riktigt kul. :)


Jag har tagit ur mina dreads och färgat om mitt hår så nu ser jag ut såhär i huvet...   Just nu sitter jag och läser lite (hundbok e klart) och försöker lägga grunderna för en klickerkurs för instruktörer. Alltid lika roligt med nya kurser. :)

Letar även lite på nätet efetr någon rolig helgkurs man kan åka på.. Lutar mot något för Fanny Gott men vi får se vart det leder. Min lägenhet är nu till salu och när den blir såld blir det nya ögonbryn tatuerade och lite kurser. :) Läääääängtar!!!!


Nu ska jag fortsätta med mitt för att senare åka till klubben med två av hundarna och träna lite innan min kurs sätter igång.


Thjilivippen!!!!


Presentation


Välkommen till min blogg!! Jag heter Angelica och är en hundtok boende i ett litet hus på landet i lidköpings kommun. Här bor jag med min sambo Timmy, våra fem hundar och varannan vecka med sambon son.
Jag är utbildad agility och allmänlydnadsin

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards