klick-o-trick

Alla inlägg under januari 2011

Av angelica - 30 januari 2011 21:42

Den här veckan har det hänt mycket, därför jag inte varken hunnit eller orkat uppdatera. Så.. Nu kommer här allt på en gång. Ska försöka hålla det relativt kort. Radar upp det till att börja med för min egen skull, lättare att inte missa något då.. :)

Here we go..


-Minisemestern i Trollhättan

-Vargen

-Acce´s sista vers??

-Kroppen är toppen??

-Håret

-Ren onska i en hund??

-Kusinvitamin

-Översvämning


Ja, vi börjar med vår minisemester till trollhättan. Min älskade sambo fick i julklapp av mig bla en natt med "kärlekspaket" på ett hotell i Trollhättan. Förra helgen bar det av..

Vi var tidiga dit så vi gick lite i affärer en kortis innan vi begav oss för incheckning till hotellet. Min babe köpte en jätteläcker jacka till lilla mig (jätte lycklig!!).. Kommer att användas väl i vår och sommar.. :)

Väl incheckade möttes vi på rummet av champange, frukt och godis. Vi fick morgonrockar och jag fick en snygging på min sida sängen.. ;p

    

Vi drack, skrattade, pratade, drack och drack lite till.. Klockan rann iväg och vi började göra oss iordning för en kväll på stan.. :) Var SÅÅ kul att få sminka sig o klä upp sig!! Det var alldelses för länge sen jag inte kände mig som en stor blobb..

       

Vi hade jätte kul och kvällen blev inte sämre. Vi hittade en krog, fick dansa loss och dricka ännu mera sprit.. :) Jag har alltid älskat att dansa men min kroppp har juh strejkat så illa att jag fick sluta med det.. :( Inte ens på krogen har jag kunnat skaka de lurviga så att säga.. Så jag hade verkligen LÄÄÄÄÄNGTAT efetr att vara så pass bra att jag kunde röra mig lite iaf, och att det sen kom på vår lilla trip var juh en ännu bättre överraskning!!!! Jag var SÅÅÅ lycklig!!!!

    

Vargen ja.. Som jag sett två gånger o som e i Diva´s storlek typ visade sig vara en räv.. :D En STOOOOOOOR räv!!!! Men dock en räv som tydligen beslutat sig att flytta in på våran gård. Jag hoppas bara han lämnar hundarna ifred och att han slutar kissa i rabatterna.. ;p


Acce har varit lite hängig och trött ett litet tag men jag har inte lagt sp mycket vikt vid det då kan alltid sovit mycket men ändå varit pigg och glad. Insåg i lördags kväll att han inte kan blinka med sitt vänsteröga.. :( Det rinner hela tiden och jag tror inte han ser något på det. Ska ringa vet i morgon så vi får komma in. Vet juh att han har både eplepsi och hjärtfel lill-killen så jag undrar jag om han inte är på sista versen.. :´( Jag hoppas verkligen jag har fel.. Mattes älskade lille prins...


Då kommer vi till kroppen då.. Min kropp e allt annat än toppen.. men den här veckan har den fungerat bättre än den har en endaste minut sen i Maj förra året. Jag har kanske inte kunnat göra så mycket i jämförelse med en normal, frisk person, men för mig har det varit hur mycket som helst!! Jag vågar inte hoppas för mycket för jag är SÅÅ rädd att bli besviken men kanske man kan skymta ett litet ljus i tunneln.. Åtminstone att få en skymt av det skänker lite hopp om att jag kanske faktiskt kommer kunna gå en ordentlig promenad med hundarn igen någon gång i framtiden.. Det räcker för mig att tag.. Tänk vad man uppskattar saker när man inser att dom inte är självklara..


Åhhh!!! MItt nya hår.. <3 Hade juh beställt dreads från tradera billigt.. Hade inte råd att köpa snygga dreads och tänkte "va faan".. Fick hem dom och dom såg rent av förjävliga ut!!! Jag har aldrig gjort dreads förut men jag gav mig på det (hår e jag juh bekant med och jag brukar inte ha så svårt att klura ut hur jag ska få ett hållbart resultat i det jag ger mig på inom just det området). Jag e juh dock för den rockiga, skitiga lite ovårdade looken så när jag gör saker till mig så gör jag det gärna lite trashigt.. ;p

Här kommer resultatet iaf.. (Orakde inte göra alla dreads då jag skulle få hjälp av A2 att sätta i dom dagen efter, så ser ni några glansiga, riktigt fula så e det dom jag inte har gjort om.. Hoppas jag.. haha.. :P

         

(Blev något jox med datorn så jag fick int eupp alla bilder, därav ingen bakifrån med utsläppta dreads..)  


Veck med dom två små i flocken (Wilse och Lilo) har varit tuff.. Ibland undrar jag om ren ondska kan infinna sig i en hund?? Dom har stökat, bråkat, tjuvat, dragit, skällt och betett sig som galningar.. Vi har foton som bevisar det, dom ÄR besatta av djävulen!!! Eller vad tror Ni?? Trots allt så har dom sina ljusa stunder med, tur e väl det, och vi älskar dom ändlöst!! <3 Smart kille den där Lucifer.. hihi..

   


I fredags kom Lukas kusinvitamin Ellie.. Dom har stormat runt hela helgen och Lukas har dessutom varit sjuk och spytt hela nätterna.. Han har inte fått i sig ordentligt med mat så han har varit trött, grinig och blivit ledsen för det mesta den lilla stackarn.. :( Men, han har mått relativt bra under dagarna så dom har haft riktigt kul iaf!!! :) Sötnötarna.. :p


Idag när jag kom hem skulle Timmy köra hem Ellie och Lukasen skulle ta sig ett bad. När jag kommer ner är det vatten ÖVERALLT dålillaman hällt ut nästan HELA baljan på golvet!! (Dvs hela badrummen OCH hela lilla hallen där nere, där vi förövrigt har mjukt golv...)

Jag kände en hopplöshet, "va faan", men han e juh bara liten.. Vi pratade om det lite och sen gick jag in i hallen för att hämta en handuk att torka upp alltihop med.. Då rinner det från taket i hallen!!!!! PANIK!!! Diskmaskin!!! Springer upp (med förövrigt dåliga knän och svank i en rätt brant trappa), måste sett roligt ut, men det bekymrade mig inte då..

Kommer in i köket och möts av fullkomlig översvämning.. Det e vatten precis överallt!! Fick stänga av maskinen, springa in i sovrummet och ta det första i tygväg och kunde hitta. Blev två påslaken som sedan kastades och trampades dyngsura över sjön i köket..

Efter mycket om och men så hade jag fått ordning på det, men jag kunde dock inte hitta orsaken till att diskmaskin ballade ur.. Ska kika på det närmare någon annan dag, idag e jag helt slut..



Det var iaf allt för idag.. Hoppas ni fick lite bloggsug mättat.. ;p

Tjingeling..

Av angelica - 21 januari 2011 18:35

Idag har jag städat, städat, städat, tvättat, tvättat, dammat, städat, diskat och städat.. :)

Har haft en super dag med kroppen idag, givetvis inte smärtfri men inte extremt smärtsam heller. Jag har varit glad och pigg och orkat mycket.. :)

Jag har färgat mitt hår ooch toppat min lugg..Har lagat mat och diskat igen.. :)

Nu sitter jag framför TV:n och kikar på Simpsons.. Me LÖÖÖÖV.. ;p


Ska packa och måla mina naglar innan dagen är slut också.. För i morgon kl 10.00 åker vi!!! :D Bara, bara jag och min babe hela helgen!! Tack Sanna som ställer upp som hus och hudvakt till tre, tack snälla pappa som ställer upp som hundvakt till nr 4.. :)


Nu ska jag ner och hämta mitt nagellack och sen ska jag vila mig en stund innan jag börjar packa.. :)


Så härglada ska vi vara  i helgenjag och min vackra!!! hihih!!! :p


vinkelivinkvink!!    

Av angelica - 21 januari 2011 09:44

God förmiddag.

Morgonen startade bra idag.. :) Vaknade UTAN världens värk,dvs helt överkomlig värk.

Det var riktigt kallt och massa, massa frost ute. Solen höll på att gå upp och det kändes som om det kunde bli en bra dag idag.. :)

  

Kom ut med odjuren och Wilse skötte sig JÄTTEfint.. Kom på minsta vink om att jag ville ha han hos mig (för er som inte vet har inkallningen varit ett problem ett tag).

Lilo lyfte på benet för första gången ever.. :) Stora killen börjar bli könsmogen..   

  

Kom in och efter att ha tagit mig kaffe, blandat hundarnas mat och satt mig i soffan så vips, WILSE LÄGGER SIG BREVID ACCE UTAN ATT ACCE SÄGER NÅT!!!! Inget morr eller fräs..   Kan morgonen bli bättre???


Acce tycker att valparna (som inte e valpar längre) e jobbiga när han vill tvätta sig eller vila, räcker med att dom går förbi soffan emellanåt för att han ska låta som ett monster.. Gamla tjurgubben.. hihi..


Fick reda på att min svärmor äntligen hade utnyttjat sin massagetid hon fick.. Önskar jag kunde ge henne sånt lite oftare, vet hur jobbigt det e att ha ont och vara spännd jämt. Hon förtjänar mer än ett ynka pass.. Hon behöver bli lite bortskämmd och ompysslad..   


I morgon bär det iväg för mig och min älskling. Vi får oss en minisemester (som verkligen är behövd). Kärlekspaket på hotell.. :) Champange, frukt, morgonrockar, buffefrukost m.m MYYYYYSIGT!!!! Vi ska bara, bara, bara bry oss om varandra.. Åhh vad jag älskar min babe!!!!!


Nu ska jag få i mig lite yougurt och börja plocka här..


Ha en bra dag allihop!!! Kram!!!

Av angelica - 20 januari 2011 21:43

Jag somnade på soffan när jag skulle vila upp mig efetr promenaden, vaknade av vääääääärldens värk i hela vänstersidan av ansiktet..

Gick upp, tog en tablett men den verkar inte ha hjälpt ändå det bara blir värre och värre.. :`( 

Jag hoppas VERKLIGEN att det hjälper snart för det känns som huvudet ska sprängas på mig.. Känns som jag har fruktansvärd tandvärk i varenda tand på vänster sida både uppe och nere.. Hela örat och ögat dunkar och jag mår illa av att ha så ont..

Men inget ont kommer inte med något gott med sig.. Jag känner inte av värken i kroppen lika mycket just nu.. Iof känns det som det hade kvittat, är inte van vid värken i ansiktet, halsen, örat och munnen och nu känns det outhärdligt.. :(

     


*vinkvink*

Av angelica - 20 januari 2011 18:25

Idag har jag plockat lite och städat bort julen innan sambon kom hem från sin träning. Var meningen att jag skulle hinna vila lite däremellan men det hanns inte med. Ville juh hinna gå en promenad innan det blev mörkt.. Tre av hundarna, jag, Timmy och rullstolen.. :)

      

Jag tog ut mig för mycket men mysigt var det. nu har jag ont och måste vila en stund innan jag kan ta tag i dammning, dammsugning och tvätt. Behöver ha allting klart innan lördag morgon då Sanna, Timmy´s syster, kommer hit för att vara hus o hundvakt under helgen. Jag och min älskling ska åka iväg över en natt och bo på hotell, bara för oss själva.. :)

Wilse totaldecka när vi kom hem, hann knappt komma in innan han var försvunnen. Här hittade jag honom dock sovandes som en skjuten björn..

   

Hade hoppats att mina dreads jag vann på tradera skulle komma idag men icke.. Får hålla tummarna för morgondagen istället.. :(

Nu ska jag vila trötta, onda kropph**vetet en stund så jag kan göra klart här hemma sen..


Bye!!!!!!


Av angelica - 20 januari 2011 12:26

I morse när jag varit uppe ett tag vaknade min kära älskling, vandrade in i köket, tog sig en kopp nybryggt kaffe plockade fram för att göra smörgåsar, lagom nyvaken och hungrig.

Jag satt i soffan med mitt kaffe (kan juh inte äta nu med svullen mun), och pillade vid datorn.

Min sambo gestalterar sig i dörröppningen till vardagsrummet och blir där stående, med kaffekoppen i ena handen och smörpaketet i andra.. God morgon, gott med enbart smör till kaffet.. Hahahaha.. XD Roliga, nyvakna babe.. Dagens första skratt.. :)


Ringde försäkringskassan, mer detaljerat min handläggare Kristina Johansson (väldigt bra kvinna måste jag säga, förstående och alltid lika trevlig), för att kolla vad som händer i April när jag trodde jag skulle bli utförsäkrad, som alla tydligen blir. Fick beskedet att jag behöver ansöka om vidare sjukpenning på 75% då, att jag inte tvunget kommer att bli utförsäkrad!!! Underbart.. Har haft SÅÅ mycket ångest över detta då jag trodde jag skulle stå handikappad och helt utan inkomst med 4 hundar och en arbetslös sambo. Så nu känns den stressen mildare och jag kan försöka fokusera på det som verkligen behöver fokuseras på, min rehabilitering.


Idag är jag mer svullen i ansiktet efetr operationen, svårt att fånga på bild men jag har gjort ett försök. Däremot har jag inte lika ont av det längre, det jobbigaste är att jag inte får äta något, rätt trött på yougurt och risifrutti efetr bara två dagar.

  


Som lovat kommer här lite bilder på busfröna från promenaden igår. Märks SÅN skillnad på Wilse när han får lite mer utlopp för sin energi och får vara lös lite mer. Känns bra för mig med att komma ut och känns bra för samvetet att veta att han får det han behöver på ett annat sätt nu.

          

  

Acce vill inte leka med dom andra galningarna när vi e ute, han går så snällt brevid rullstolen och när vi kommer in igen tvättar han o tvättar, o tvättar, o tvättar, o tvättar.. :D Sötnosen börjar bli gammal och vill håla sig torr och varm, helst i soffan och inte ute i snön..


Som tidigare sagt fick Acce en tröja av svärfar och hans sambo från deras vistelse i Thailand, tyvärr var den för liten men va hittade snabbt ett nytt funktionsområde för den. Wilse tror att han är en superhjälte så vi har dopt om honom till "Wilselott". Nu har han sin mask och i födelsedagspresent den 10/2 önskar han sig en ny cepe (hur det nu stavas) och trikåer. :)

 


Det var allt för nu.. Ska försöka få lite plockat här så jag hinner vla innan sambon e hemma igen.. Vill så gärna klara en promenad med odjuren idag. Det e det bästa som händer i min vardag. Så är det någon som känner sig taggad för att vara rullstolschaufför på promenad med mig och hundarna någong gång så hör av er bara.. ;p


P&K     

Av angelica - 19 januari 2011 16:56

I går var jag inne i skövde på KSS för att operera ut två av mina visdomständer. Jag hade ringt tre gånger till Käkkirurgiska avdelningen på KSS och två gånger till min tandläkare för att kontrollera hur mycket försäkringskassan skulle täcka (är enligt deras system uppe på över 13000:- detta år, egentliga summan ligger nog närmare 20000:-).. Jag fick beskedet att jag bara ska betala 15 % och fick från KSS en summa på kostanad som i sin tur innebar att jag skulle få betala 600:- per gång (ska ha ut dom andra två med). När jag väl hade opererats fick jag svaret att JAG skulle betala 3000:- denna gången!!! Då var redan försäkringskassans del bortdragen.. :( Jag blir så arg!!!! Jag är heltidssjukskriven och i mars blir jag utförsäkrad. Jag hade ringt MÅNGA gånger ochberättat hur det var för att försäkra mig om att kunna klara ut kostnaden!! Hade jag fått rätt information hade jag inte haft möjlighet att plocka ut dom, that´s it!!!! Men inte ens det kan dom göra rätt!!! Jävla idioter!!! :(


Idag har jag, min älskling och alla hundar (utom Diva som e hos min far för löp) varit på promenad i kylan.. Rullisen var med som "försäkring".. :)

Det var behövligt för både hundarna och oss.. Mysigt att göra saker tillsammans.. Varit för mycket tv/film och datorer för oss det sista..

Hundarna skötte sig fint och man märker STOOR skillnad på Wilse när han fått gå lös och springa av sig en stund.. (För er som inte vet så har både jag och Wilse varit sjuka och Wilse har inte fått springa eller gå lös på alldeles för länge nu. Men nu e han bättre i kroppen och har jag sambon och rullstolen med mig så kan jag mad.. :) )

Han lyssnar bättre och går bättre i koppel.. Annars beteer han sig som en brunstig älgko i koppel.. haha..

Har inte orkat lägga över bilderna än så det kommer sen.

Ska även lägga ut en bild på Wilse alias "Wilselott" i sin nya utstyrsel "han" fick av Timmys pappa och hans sambo. :)


Nu ska jag vila lite, sen behöver jag städa.. :S


*vinkar* :)

  

Av angelica - 17 januari 2011 21:24

Idag har jag varit hos arbetsterapeuten och fått göra frukost (steka ägg, rosta smörgåsar och koka kaffe).. Därefter hade jag en lucka på en timme så jag satte mig på ett café som finns i samma bygdnad och fikade för mig själv en stund (passade även på att skriva lite på ett arbete jag behöver ha avklarat innan helgen)..

Efter fikat och en mysig stund för mig själv så var jag på smärtskola hos min sjukgymnast (anordnas av multimodala smärtteamet jag går hos). Intressant men lite jobbigt att höra någon annan, dessutom frisk person, förklara hur man känner sig i sambandmed långvarig smärta. inte att det inte stämde det han sa, snarare tvärt om, men det är känsligt att höra och prata om.. Inte mycket krävs då kan tänker på hur man verkligen har det för att proppen ska lossna och man ska börja stortjuta (jobbigt då smärtskolan innefattar även tre andra, för mig okända människor.


Hur som helst så begav jag mig efter att spenderat hela förmiddagen på vårdcentralen till Willy´s i Vara för att panta alla flaskor vi samlat på oss min sambo och jag. Gav inte mycket pengar men skönt att bli av med det. Och skönt att få handlat frukort och sånt tills i morgon.


Var lite låg efter en tuff förmiddag så när telefonen ringde och jag hörde min älsklings röst blev jag genast på lite bättre humör. När han föreslog promenad kände jag mig MYCKET piggare.. :) Saknar mina och hundarnas långpromenader.. :(

Så, väl hemma slängde vi i oss lite mat, packade på reflexer och täcken och blinkade halsband på alla odjur, plockade ut min Rollsroys (min rullstol :D) och begav oss iväg.

Hundarna var glada, busiga och när vi kom hem efter kanske 40 minuter, dyngsura och JÄTTETRÖTTA!!! Alla behövde nog den där promenaden.. Wilse behövde iaf springa av sig ordenligt, han kan ju inte vara lös vanligtvis men på vägen vi gick är det bara fält så långt ögat kan nå åt alla håll så där går det om man tränar lite på kontakten först..


I morgon ska jag åka och lämna gamla Diva hos far min i Horn. Hon har nog löp på gång (jobbigt som fan med gamla hundar som aldrig sätter igång som dom ska).. Wilse och Acce har varit på henne ordentligt sista två dagarna. Hon tycker det e jättejobbigt och jag vill inte utsätta Acce för den stressen med tanke på både hans dåliga hjärta och hans eplepsi.

När jag lämnat lillstumpan och förhoppningsvis hunnit med en fika hos min kära far så ska jag till KSS och operera ut två av mina visdomständer. Lite nervigt.. :S


Nu ska jag ta en cigg, slöa en liten stund till, sen ska jag duscha så jag slipper det i morgon bitti..


(Skulle lagt ut lite bilder idag men batteriet ikameran la av och jag kan inte hitta mina nya.. >/ Slänger ut nån bild iaf, bara för att.. haha)


Kramar  

Presentation


Välkommen till min blogg!! Jag heter Angelica och är en hundtok boende i ett litet hus på landet i lidköpings kommun. Här bor jag med min sambo Timmy, våra fem hundar och varannan vecka med sambon son.
Jag är utbildad agility och allmänlydnadsin

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards