klick-o-trick

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Lite pill

Av angelica - 30 juni 2011 22:14

I går kväll avslutade jag dagen med att beställa två böcker, "från valp till stjärna" och "drivkraft och motivation", och en prenumeration på canis-tidningen. Har beslutat att fokusera på motorn och motivationen på tricz nu och jag behöver ny inspiration.. :) Jag vet att jag har läst båda böckerna förut, men det var många år sen nu och jag minns inte allt.. Kommer inte ens ihåg om jag tyckte "drivkraft och motivation" var läsbar.. haha..


Har filmer jag köpt som inte kommit än, vann dom för tre veckor sen på tradera.. Hoppas verkligen dom kommer i morgon för jag får inte tag på säljaren och jag har betalt dyra pengar för dom.. >(


Idag har jag kollat på en av 7 nya hundfilmer.. :) Gjort lite rörliga planer för agilitykursen jag ska ha på lägret i september (tack Rasmus på R+ hundskola för möjligheten). :)

Jag har skrivit pappren på lägenheten och fått dom sista pengarna för den, sen har jag dessutom Fixat Fia´s hår. Hon var helt bedrövat efetr en kass hårförlängning för en vecka sen, ALLT hår lossnade och det trasslade med fästen 5 cm från hårbotten.. Men nu, 150 slingor med nya fästen och en klippning senare är hon nöjd och precis lika snygg som hon ville bli.. :)

Det var roligt efetrsom det var så länge sen jag gjorde en förlängning nu men aj, aj,aj vad jag förstår varför jag inte gör det med min kropp..

Den orkar ingenting och idag har varit alldeles, alldeles för mycket..


Tricz uppfödare, Mona på kennel Team MoDicken, hade skrivit ett inlägg och frågade om vi inte kunde ses nästa onsdag när hon var ledig.. :) Jätteroligt!!! Hoppas jag inte får skäll för att Tricz e så korthårig.. hihi.. ;p

Jag har problem att åka bi, och framförallt köra så långt på en dag så snälla Mona har lovat mg pudelgos, saft och solstol i vad som för hoppningsvis blir en varm och solig dag. Jag blir juh kvar några timmar eftersom kroppen måste vila mellan turerna.. Förra gången jag var där fick jag ryggskott av bilåkningen.. :/ Men jag tror det har med att det är så mycket smala, kringelikrokiga vägar dit ut så jag spänner mig nog fruktansvärt när jag kör.. Hur som haver, hoppas det går bättre denna gången och tack snälla Monn.. Tricz kommer bli jättelycklig!!! :)


Hittade gamla bilder på mig och Acce från en gammal kurs.. :) Kommer ihår att han var helt omöjlig att jobba med för det hade varit löptik på planen.. Hihi.. Allting gick jättelångsamt och jag kände mig som en jävla looser.. XD

På första bilde håller jag på att försöka plocka in han mellan hindren, därför jag ser så knepig ut.. hhi.. Och han är HEEELT ofokuserad.. Min <3-prins..

Tror jag försöker ha ett allvarligt snack med Acce här.. "om du gör det hr för mig nu så lovar jag att du får leta upp den där tiken sen.. Deal???".. XD


Nattinatt!!!

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 4 januari 2012 23:21

Då jag väntat och väntat på mobilappen som skulle komma i Oktober 2011, men inte sett skymten av någon har jag nu efetr att ha mailat bloggplatsen.se och inte fått något svar bestämt mig för att byta bloggsida. Jag kommer från och med nu blogga frå...

Av angelica - 10 november 2011 22:48

Väntar fortfarande på den där utlovade mobilappen för oss bloggare på bloggplatse som skulle komma i oktoser.. *hyser med fingern* Kommer bli SÅÅ mycket lättare för mig att uppdatera bloggen när jag slipper gå in på min dator (som jag typ aldrig anvä...

Av angelica - 30 september 2011 13:12

Så.. På tiden att uppdatera.. Förstår inte hur jag kan vara så kass på det.. :S Det har hänt mycket sen sist.. Ska försöka nämna det mesta men jag kommer inte skriva så mycket om något av det.. Jag blev inbjuden att instruera agility för ett läge...

Av angelica - 8 juli 2011 17:40


Dagen har spenderats i ldkp med sambo och valparna. Vi tog en sväng till stranden och Lilo och Tricz har badat.. Vi trodde Lilo skulle vara feg och bara skälla på vattnet och att tricz rätt snbbt skulle våga sig ut i det svalkande.. Men shi fick vi.....

Av angelica - 7 juli 2011 19:46


..det är hur jag har känt mig idag.. trött, less, oengagerad, onyttig och allmänt låg.. Mycket tankar har idag gått till Tricz och träningen, omläggningen av träning och kämpandet med engagemanget från hans sida som inte har funkat så bra alls det ...

Presentation


Välkommen till min blogg!! Jag heter Angelica och är en hundtok boende i ett litet hus på landet i lidköpings kommun. Här bor jag med min sambo Timmy, våra fem hundar och varannan vecka med sambon son.
Jag är utbildad agility och allmänlydnadsin

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards