klick-o-trick

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

agility, islandshästar och operation "klo"..

Av angelica - 27 juni 2011 22:29

Veckan har varit fullbokad.. I tisdags morse begav jag och Tricz oss iväg till fjugesta utanför örebro för en tvådagars agilitykurs hos Fanny Gott och Thomas Stokke på Klickerklok. Första dagen var Tricz trött efter bilresan men då var det ändå mest grundarbeten som vi startat med för länge sen så det var inte hela världen. Vi sov på etmysigt litet Bed&Breakfast en bit därifrån och andra dagen på kursen bjöds det på lite mer roliga saker. :) Vi jobbade med hoppteknik en del och det ar roligt att få med sig lite nya övningar hem i bagaget. Tricz har juh nyligen insett vad det går ut på och börjar få riktigt fint flyt och drag över hindren. Han tyckte det var svårt och förstod inte vitsen med att samla sig nu när han väl släppt spärren och kommit igång.. hihi.. underbara pudel.. <3 Kommer en film när jag fått energi och tid nog att klippa ihop den..

      Hans hoppteknik ska vi jobba en del på nu har jag tänkt. Han är lite "flängig" än så länge och juh tidigare han lär sig rätt teknik, desto lättare blir det både för honom och mig.. ;p

Jag köpte dessutom en superbra "filt" som fångar solljuset och ser till att det blir svalt och skönt i bilen och dvd:erna med Susan Salo, foundation jumping och advanced jumping. Har inte hunnit se m än (7 st skivor!!!), men jag ska låta er veta när jag gjort det. :)


I lördags begav jag och Timmy oss ut på vägarna till en för Timmy hemlig destination Min underbara mor var hemma och tog hand om våra hundar. Vi "landade" i vedum där dagen skulle bjuda på islandshästridning, spabad och massa god mat och dricka. Det var tufft för kroppen men så lycklig och glad som jag kände mig då var länge sen jag kände mig sist. <3


           

I onsdags kväll när jag kom hem hoppade lilla Acce-bus på tre ben. För många år sen bröt han fyra tår bak och min första tanke var att han hade slagit upp den gamla skadan igen. Tur nog så var inte fallet så, han har på något sätt slitit ur en klo och brutit av en inuti tån. :( Han hade JÄTTEont och vet sa att antingen skulle han få gå så tills dagen efter, eller så skulle jag få dra ut den själv. Tydligen är det att den sitter kvar som gör ondast, ungefär som en nagel som bryts för långt in. Jag ville inte låta min lille prins lida hela natten så jag gav honom lite smärtstillande jag hade kvar efter Wilses hältor, väntade en stund och tog hjälp nav Timmy när han kom hem. Han fick hålla, jag tog tången försiktigt i klon, ryckte till och Acce skrek som en stucken gris, dvs i den halva sekunden det tog mig att få händerna fulla med godbitar. Köttbullar, kyckling, skinka, korv och bacon. Vips sa det, och trots att blodet sprutade ur tån så kunde inte Acce koncentrera sig på något annat än godbitarna. <3 Det var skönt att det gick så lätt ändå.. Han var duktig min bebis.. :) Han har varit lite öm men har inte speciellt ont längre iaf..


Nu ska jag avrunda. Har mycket jag vill skriva om men nätet krånglar som fan..


Kram på er!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 4 januari 2012 23:21

Då jag väntat och väntat på mobilappen som skulle komma i Oktober 2011, men inte sett skymten av någon har jag nu efetr att ha mailat bloggplatsen.se och inte fått något svar bestämt mig för att byta bloggsida. Jag kommer från och med nu blogga frå...

Av angelica - 10 november 2011 22:48

Väntar fortfarande på den där utlovade mobilappen för oss bloggare på bloggplatse som skulle komma i oktoser.. *hyser med fingern* Kommer bli SÅÅ mycket lättare för mig att uppdatera bloggen när jag slipper gå in på min dator (som jag typ aldrig anvä...

Av angelica - 30 september 2011 13:12

Så.. På tiden att uppdatera.. Förstår inte hur jag kan vara så kass på det.. :S Det har hänt mycket sen sist.. Ska försöka nämna det mesta men jag kommer inte skriva så mycket om något av det.. Jag blev inbjuden att instruera agility för ett läge...

Av angelica - 8 juli 2011 17:40


Dagen har spenderats i ldkp med sambo och valparna. Vi tog en sväng till stranden och Lilo och Tricz har badat.. Vi trodde Lilo skulle vara feg och bara skälla på vattnet och att tricz rätt snbbt skulle våga sig ut i det svalkande.. Men shi fick vi.....

Av angelica - 7 juli 2011 19:46


..det är hur jag har känt mig idag.. trött, less, oengagerad, onyttig och allmänt låg.. Mycket tankar har idag gått till Tricz och träningen, omläggningen av träning och kämpandet med engagemanget från hans sida som inte har funkat så bra alls det ...

Presentation


Välkommen till min blogg!! Jag heter Angelica och är en hundtok boende i ett litet hus på landet i lidköpings kommun. Här bor jag med min sambo Timmy, våra fem hundar och varannan vecka med sambon son.
Jag är utbildad agility och allmänlydnadsin

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards