klick-o-trick

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Det ska vara roligt att träna!!!

Av angelica - 28 juni 2011 22:15

..så nu har jag tagit ett kort frishapingpas med Tricz.. Två-tre repetitioner, lek, och sen två tre repetitioner till, lek och paus. Har tränat med Lilo i pausen och Tricz blev som vanligt sotis och satt utanför grinden och gnällde.. hihi.. Vi körde samma sak igen och visst e han inte supermotiverad men han gillar frishaping..

Tror bestämt jag får backa tillbaka till ruta ett och fousera på det ett tag. Han bjuder så mycket mer när vi tränar då och det e juh det jag behöver få upp. Motivationen och viljan att jobba och tänka..

Han slängde med huvudet, backade, hämtade en lten matskål, targetade matskålen, körde egna kroppskontrollövningar på lilla matskålen, stoppade tassarna i den stora skålen, snurrade, puttade och lyfte.. :)

Så, från och med nu och ett tag till blir det korta, korta pass, nästan bara frishaping och massa, massa lek.. Får se om det kan utveckla honom lite så vi kommer igång ordentligt snart.. Än så länge kan han typ inga "trick", eftersom han så lätt tänder av, eller snarare aldrig tänder ordentligt..


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe som jag varit för lat för att göra iordning hela dagen. Resulterat i en grinig jag idag.. Skärpning fröken Prytz!!! :p


Nattinatt allihop!!!

 

 
 
Ingen bild

mona

30 juni 2011 07:09

Hej!
Skulle det finnas tillfälle att träffas? Är ledig onsdag em nästa vecka.

angelica

30 juni 2011 15:15

Hej Mona!
Absolut!!! Jätteroligt!! Har beställt två nya böcker om motivation nu.. haha.. :D Så vi fokuserar på att bygga motivation och driv nu.. Roligt!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 4 januari 2012 23:21

Då jag väntat och väntat på mobilappen som skulle komma i Oktober 2011, men inte sett skymten av någon har jag nu efetr att ha mailat bloggplatsen.se och inte fått något svar bestämt mig för att byta bloggsida. Jag kommer från och med nu blogga frå...

Av angelica - 10 november 2011 22:48

Väntar fortfarande på den där utlovade mobilappen för oss bloggare på bloggplatse som skulle komma i oktoser.. *hyser med fingern* Kommer bli SÅÅ mycket lättare för mig att uppdatera bloggen när jag slipper gå in på min dator (som jag typ aldrig anvä...

Av angelica - 30 september 2011 13:12

Så.. På tiden att uppdatera.. Förstår inte hur jag kan vara så kass på det.. :S Det har hänt mycket sen sist.. Ska försöka nämna det mesta men jag kommer inte skriva så mycket om något av det.. Jag blev inbjuden att instruera agility för ett läge...

Av angelica - 8 juli 2011 17:40


Dagen har spenderats i ldkp med sambo och valparna. Vi tog en sväng till stranden och Lilo och Tricz har badat.. Vi trodde Lilo skulle vara feg och bara skälla på vattnet och att tricz rätt snbbt skulle våga sig ut i det svalkande.. Men shi fick vi.....

Av angelica - 7 juli 2011 19:46


..det är hur jag har känt mig idag.. trött, less, oengagerad, onyttig och allmänt låg.. Mycket tankar har idag gått till Tricz och träningen, omläggningen av träning och kämpandet med engagemanget från hans sida som inte har funkat så bra alls det ...

Presentation


Välkommen till min blogg!! Jag heter Angelica och är en hundtok boende i ett litet hus på landet i lidköpings kommun. Här bor jag med min sambo Timmy, våra fem hundar och varannan vecka med sambon son.
Jag är utbildad agility och allmänlydnadsin

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards