klick-o-trick

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av angelica - 17 maj 2011 10:22

Idag har vi avslutning på valpkursen. Ska bli trevligt.. Det e många trevliga hundar och förare på kursen och vissa av dom verkar ha hittat ett riktigt intresse i sitt hundägarskap. Det e alltid kul att se, framförallt när det e unga killar som visar framfötterna.


Igår beslutade jag att jag eferr löning ska anmäla mig till en kurs för Fanny Gott som kallas agility fondations. Jag gillar Fannys metoder och hon lägger mycket krut på grundarbeten precis som jag så det känns som rätt instruktör att gå för. Agility fondations är mest grundarbeten och one jump-övningar om jag inte missat något. I juni bär det av, ska bli SÅÅÅ kul att få gå kurs igen, det var länge sen. Jag älskar att hålla kurs men ibland e d kul att få dra iväg själv med. :)


På nybörjarkursen har vi MÅNGA duktiga ekipage och Tina verkar vara mycket säker på sin sak som instruktör ochdet gillar jag. Känns helbra att lämna över våra nybörjare i hennes händer.


I fortsättningskursen har vi mest kursdeltagare som gått för mig förut. Det e jätteroligt att dom väljer att komma tillbaka kurs efter kurs. Många har utvecklat sig mycket det senaste och vi känns som en stor familj nu efter alla kurser ihop. :) 


Jag har börjat lägga upp ett kursupplägg för en klickerkurs med tävlingsinriktning för instruktörer och aktiva på klubben. Tanken är att det ska bli en helgkurs eller ett kvällstillfälle men jag har alltid svårt att dela upp det jag brinner för. Får verkligen anstränga mig för att inte ta upp för mycket.. Haha..


Idag blir det städning och hårfärgning innan det bär av till Skara och kursavslut. Silvia ville jag skulle hjälpa henne att starta upp med slalominlärningen idag men jag får boka om det. Jag kan inte ta på mig mer, då kommer jag bli liggandes hela dagen i morgon, och det vill jag absolut inte.


 

Tjingeling!!!



Presentation


Välkommen till min blogg!! Jag heter Angelica och är en hundtok boende i ett litet hus på landet i lidköpings kommun. Här bor jag med min sambo Timmy, våra fem hundar och varannan vecka med sambon son.
Jag är utbildad agility och allmänlydnadsin

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards