klick-o-trick

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av angelica - 16 maj 2011 15:35

I går var vi i valpkursen på bondgård och tittade på maskiner, kossor och hästar. Kossorna tyckte Tricz var otäcka men vi tränade på och han släppte det rätt bra, även om han var försiktig om dom rörde sig för häftigt. Kalvarna var dock inte så farliga och åhh vad jag har saknat kalvsnutt på fingrarna.. hihi..


Idag har jag varit uppe på min gamla gymnasieskola och gjort ett prov. När jag gick ut gymnasiet så valde jag, trots högre poäng än nödvändigt att ta ett betygsdokument istället för slutbetyg då reglerna sa att i ämnen man hade slutbetyg fick man inte lov att läsa upp. Då jag inte visste vad jag ville läsa senare och inte ville missa möjligheten att välja vad jag ville när det kom till det så valde jag betygsdokument. Nu, när dom blå idioterna sitter där dom sitter så är reglerna angående betygsdokument ändrade och efetr 10 år med betygsdokument så försvinner ALLA betyg. Dvs, hela gymnasietiden stryks.. Idiotiskt, jag vet, men jag fick så snällt ringa min gamla skola och se vad vi kunde göra åt detta då jag inte vill tappa alla mina betyg om jag skulle vilja läsa vidare sen. Jag fick sätta mig och göra ett prov och nu ska betygsdokumentet ändras till ett slutbetyg.. Jävla jobb..


Jag och Tricz har även varit och tränat ett kort pass på Skara BK idag. Vi jobbade lite med små kombinationer på raksträcka. Hopp+hopp+tunnel. Gick bra idag, även om jag ser förjävla roligt ut när jag försöker vara så övertydlig med handlingen.. Haha.. Ryggen skriker dessutom fortfarande när jag gör lite för mycket eller böjer mig som jag inte borde. Men träningen gör mig så glad att jag får välja hjärta över smärta ibland.. ;p


Här kommer ett litet klipp från förmiddagens träning.. :)


Bye, bye äppelpaj..


Presentation


Välkommen till min blogg!! Jag heter Angelica och är en hundtok boende i ett litet hus på landet i lidköpings kommun. Här bor jag med min sambo Timmy, våra fem hundar och varannan vecka med sambon son.
Jag är utbildad agility och allmänlydnadsin

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards