klick-o-trick

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av angelica - 22 februari 2011 15:08

T'änkte jag skulle uppdatera lite. Av nån anledning kan jag inte lägga in bilder på datorn från kameran dock så det får bli lite av en tristare uppdatering med bilduppdatering när jag får ordning på det. :)

Ledsen att jag inte bloggat på ett tag men det har (som vanligt) varit lite mycket... Ska försöka skärpa mig..


I söndags åkte divas päls.. Hon fäller så EXTREMT att jag bara inte orkade mer.. Är lite av en pedant och mår skitkass om jag inte kan ha ordning och reda kring mig och  30 minuter efter dammsugning har divas fällning sett till att det ser ut som om det inte är dammsugat på typ tvåveckor.. *pust*

Hon är rakad tidigare då hon blir så varm och trött om somrarna på äldre dagar så jag visste att hon skulle trivas klippt.. Hon blir alltid som en valp på nytt igen när hon e nyrakad och i natt sov hon sked med mig hela natten.. :p

Hon låg på min arm, Wilse på mina ben, Acce på min hals och axel och Lilo på min mage.. :) MYYYYYYSIGT.. :)


Idag har jag sytt en overall till Diva så den nyrakade lilla gammeltanten inte ska frysa. Hon har juh täcke och sånt men jag ville ha något som täckte lite mer och är det riktigt kallt kan man juh komplettera med det ovanpå.. Gissa mönstret på tyget..!!! PRECIS, leopardmönster!!! Hahaha.. ÄÄÄÄÄÄLSKAR leopardmönster så jag var bara tvungen när jag hittade det.. ;p

Har även varit inne i morses på röntgen för att dom ska kunna se eventuella bechterewsförändringar.. resultaten kommer om ca två veckor..


Igår var Wilse inne på vetstation igen.. Han blev blockhalt i fredags och halt igen på lördagen så jag fick nog. Denna gången gjorde dom undersökningar och röntagde igen (3:e gången sen oktober). Nu är bilderna inne på SKK och vi väntar på resultat. Jag vet att det ger "bäst resultat" om man väntar tills 1,5 års ålder men ärligt talat kunde jag inte bry mig mindre. Jag vill ha ett ordentligt utlåtande om det verkligen e HD som spökar eller inte så jag kan komma vidare med det här och inte bara vänta, vänta, vänta och må fullkomligt skit över att se stackars lilleman och inte ha en aning om vad det är.

Vi fick ett nytt utlåtande och denna vet trodde det var "växtvärk" ( vet att växtvärk inte existerar i hundvärlden men det kallas det iaf)..

Han hade 39,någonting och det var tydligen typiskt för växtvärkshundar. Nya mediciner blev det iaf och nu ska han gå på cortison ett tag. Håll tummarna nu allihop att han ska bli bra!!!!


Just nu fixar jag lite med batalning till SKK och lyssnar på lilla tjat-olle som vill ha hjälp med sitt spel hela tiden.. haha.. Timmy e och tränar men kommer väl hem snart igen.. Sen kommer Elin om en stund så hon får se hur vi bor (efter 1,5 år.. hahahahaha.. Har inte klaffat förut.. Helt bisarrt.. :D).. Vi ska tjöta lite skit och kanske, men bara kanske får hon rulla mig på en liten promenix.. :) Har så ont i ryggen idag efter att ha stått vid symaskinen en stund.. Tur nog e jag äckligt effektiv så jag hann klart hela innan ryggen bröt heltt samman iaf.. :)


Som sagt, uppdaterar med bilder så fort jag kan!!!!


Kramelikramar 

Presentation


Välkommen till min blogg!! Jag heter Angelica och är en hundtok boende i ett litet hus på landet i lidköpings kommun. Här bor jag med min sambo Timmy, våra fem hundar och varannan vecka med sambon son.
Jag är utbildad agility och allmänlydnadsin

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards